Als ondernemer ga je natuurlijk altijd voor kwaliteit. Kwaliteit van je producten zelf is daarbij het allerbelangrijkste. Maar daar houdt het niet op. Verras je klant door de hele customer journey te laten voldoen aan hun wensen. Dan komen ze natuurlijk graag weer bij je terug.
Er is maar één type onderneming dat niet roept kwaliteit te leveren: dat zijn prijsvechters. Daarbij weten klanten dat ze íets aan kwaliteit inleveren om de aller-allergoedkoopste prijs te betalen. Maar zelfs dan verwachten klantenvan je dat je bijvoorbeeld je betaal- of retourproces perfect laat verlopen.
Goed, laten we er voor het gemak vanuit gaan dat jij wél topkwaliteit producten levert. Om de kwaliteit van je relatie met je klant (en dus de kans dat ze nog eens terugkomen) ook te verhogen, houdt het niet op bij een kwalitatief goed product. Geef altijd iets meer dan je klant verwacht. Overtref verwachtingen door ook je verzendproces van hoge kwaliteit te laten zijn, of je klantenservice perfect in te richten. Zo zorg je voor een wow-effect.
Kwaliteit in al je bedrijfsprocessen
Als je duurzame producten verkoopt, denk dan bijvoorbeeld ook na over de kwaliteit van je verpakkingsmateriaal. Je kunt tegenwoordig allerlei ecologische materialen inzetten en zo je duurzame bedrijf ook op dat gebied duurzaam presenteren.
Ook je verzendproces is belangrijk. Met het bezorgen van pakketten is iets bijzonders aan de hand. Gaat alles goed, dan onthoudt een klant daar niks van. Maar als je verzending niet snel en goed verloopt, onthouden klanten dat wel. Terwijl je natuurlijk eigenlijk wilt dat alle focus gaat naar jouw mooie producten.
Bij dat laatste onderdeel kunnen wij een grote rol spelen. Onze pakketjes gaan altijd piekfijn de deur uit. We zorgen dat ze helemaal matchen bij jouw uitstraling en zorgen dat ook de meest kwetsbare producten gewoon mooi en onbeschadigd aankomen bij je klant, zoals het hoort! Want natuurlijk kun je een kapotte vaas vervangen en een tweede pakket sturen. Maar jij zit niet te wachten op die derving van producten en je klant wil gewoon snel een mooie vaas in huis, zonder al dat gedoe.
Kortom: hoe hoger de kwaliteit van bestellen tot bezorgen én gebruiken, hoe groter de kans dat je klant terugkomt!