Misschien heb je het opmerkingenveld op het betaalscherm van je webshop eigenlijk uit een soort automatisme toegevoegd. Misschien bied je je klanten niet eens de ruimte om opmerkingen te geven. Waarom opmerkingen superbelangrijk zijn én je webshop een boost kunt geven, leggen we je uit in deze blog.
Stel, je wilt met je gezin de verjaardag van je partner vieren. Je hebt een mooi cadeautje ingepakt. Je kiest een restaurant uit, waar je alvast online een tafeltje reserveert. Je hebt er echt zin in! “Mijn man wordt 40!” schrijf je in je enthousiasme in het opmerkingenveld. Op de grote avond krijgen jullie niet alleen een drankje van het huis om zijn verjaardag te vieren, maar wordt er op zijn toetje ook nog eens ‘Hoera, 40!’ met chocoladesaus geschreven. Het voelde als een extra cadeautje! Grote kans dat je hier nog eens terugkomt. En dit verhaal in geuren en kleuren vertelt aan vrienden en familie.
In je webshop is dat niet anders. De klant plaatst opmerkingen met een reden!
Ze willen praktische informatie overdragen of vinden het leuk om iets met je te delen. Allebei belangrijke redenen om iets met zo’n opmerking te doen. Als ze een praktisch verzoek hebben, probeer hier dan rekening mee te houden. Ze vragen het niet voor niks.
Plaatsen ze een opmerking uit enthousiasme (‘Je maakt zulke leuke spulletjes!’), dan is dat de uitgelezen kans om van een tevreden klant een ambassadeur te maken. Maak van de bestelling een cadeautje! Lees je een opgelucht ‘Eindelijk pas ik na mijn zwangerschap weer in maat 40!’ in een bestelformulier? Maak daar dan gebruik van. Spring erop in met een leuk kaartje: ‘Je straalt, knappe mamma!’ Gegarandeerd dat je een nieuwe ambassadeur aan je gebonden hebt. Laat die positieve reviews maar komen!