SEA

Praktische SEA-tips voor je webshop

SEO, SEA, weet jij het allemaal nog? Denk je met een SEO-proof site al een heel eind te zijn, komen ze met een term als SEA aan. Search Engine Advertising, voluit. We geven je een aantal praktische tips!

In het kort, wat is SEA ook alweer? SEA verwijst naar het adverteren voor zoekmachines. Het is het betaalde broertje (of zusje) van SEO. Je betaalt zoekmachines zodat jij in de zoekresultaten bovenaan genoemd wordt. Het wordt ook vaak zoekmachinemarketing genoemd, of Google Advertising, omdat Google nu eenmaal de grootste zoekmachine is.

Veel webshops maken SEA onderdeel van hun marketingstrategie, maar weten nog niet precies hoe ze het effectief in kunnen zetten. Wij zetten een aantal praktische tips voor je op een rijtje:

1. Zorg dat je tekst klopt!

Richt je advertenties op de juiste zoekwoorden en schrijf hier naartoe. Gebruik dezelfde zoekwoorden als die je voor je SEO gebruikt (of andersom, natuurlijk). Dan versterken ze elkaar. Weet je niet precies welke zoektermen je moet kiezen? Gebruik dan eens de Keyword Planner van Google.

2. Vermeld je unique selling points

Beschrijf in de advertentietekst wat jouw product of dienst uniek maakt of wat de voordelen zijn. Of ben je de enige in de branche die geen verzendkosten rekent of binnen een dag levert? Zorg dat je advertentietekst uitnodigt om te klikken.

3. Voeg een call-to-action toe

Stimuleer je klant om iets te doen na het zien van je advertentie: ‘Bestel nu’, ‘Download hier’ of ‘Vraag aan’. Zo weet een potentiële klant meteen wat een logische vervolgstap is.

4. Maak landingspagina’s

Hier krijgen klanten direct antwoord op hun zoekvraag en kunnen ze meteen een aankoop doen! De pagina moet wel aansluiten bij de vraag die je beantwoordt met je advertentie. Dat beïnvloedt je kwaliteitsscore bij Google. Ook op deze pagina kun je een call-to-action plaatsen.

5. Optimaliseer voor mobiel

Wat geldt voor je website, geldt ook voor je advertenties: zorg ervoor dat ze op mobiel goed te bekijken zijn. Daarnaast biedt mobiel nog wat extra’s: doordat een mobiel vaak een locatie weggeeft, kun je bijvoorbeeld een routebeschrijving toevoegen. Of je kunt mensen met één druk op de knop laten bellen naar jouw bedrijf.

Met deze tips zorg jij ervoor dat jouw webshop nóg beter gevonden wordt door Google. En kun je al die orders niet meer aan? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten