Retouren

Retouren verwerken: zo doen wij het!

Als je retouren binnenkrijgt in je webshop, kijk je natuurlijk altijd naar de kwaliteit: is het product nog in orde, zitten alle kaartjes er nog aan, zijn er geen gebruikssporen? Ook als je je fulfilment uitbesteedt, kan dat nog steeds. Wij doen die extra check namelijk graag voor je! Jij hoeft alleen maar te bepalen wat jouw retourbeleid is.

Als jouw klant een product wil ruilen, komt de order na ontvangst weer bij onze orderpickers terecht. Onze uitpaksters (ja, die hebben we ook!) kijken alle retouren na. En dat doen ze door de ogen van jou als webshophouder. Waar controleren we op? Dat spreken we samen af.

Wij controleren bijvoorbeeld of er geen vlekken op zitten of defecten aan het product te ontdekken zijn. Zitten alle kaartjes er nog aan, is het zakje nog gesloten? Zitten de hygiënestrips nog op hun plek? Als alles goed is, komt je order weer terug in de voorraad. Is er iets niet in orde aan de retouren? Dan maken we een foto en overleggen we wat we het beste kunnen doen met deze retourzending.

Regels rondom retouren

Wij spreken samen af wat jouw regels zijn rondom retouren, maar vergeet niet dat er ook wettelijke regels zijn opgesteld. Veel webshop-winkeliers vinden de regelgeving rondom retourzendingen nog best onduidelijk. Ze zijn ook best ingewikkeld. Het is natuurlijk fijn om te weten wat de regels zijn, zodat je je daar ook aan kunt houden. Zo ontstaan er nooit conflicten met klanten en bied jij de service waar ze recht op hebben.

Aan welke regels moet je denken? Nou, bijvoorbeeld dat je je klanten moét informeren over hun recht van retour. Het maakt niet uit of dat op je website, algemene voorwaarden of bevestigingsmail is. Doe je dat niet of niet juist, dan geldt automatisch een retourtermijn van 12 maanden! Je moet de klant op je site of in een mail een formulier voor herroeping aanbieden, zodat ze daarmee kunnen retourneren. En klanten hebben altijd 14 dagen de tijd om hun aankoop te herroepen. Daarna mogen ze nog eens 14 dagen doen over het terugsturen. En zodra je het ontvangen hebt, moet je binnen 14 dagen terugbetalen. En dit zijn nog niet alle regels.

Bedenk goed hoe jij met retouren om wilt gaan. Heb je eenmaal een plan, dan doen wij de rest!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten