We bestellen meer en meer online: van kleding tot boodschappen. Als je mensen vraagt waarom ze toch nog graag naar een winkel gaan, dan klinken vaak antwoorden als: ‘Vanwege de service’ en ‘Omdat ik daar nog écht aandacht krijg’. Als je als webshop weet in te spelen op de behoefte aan beleving en aandacht, heb je het beste van twee werelden!
Service verlenen, dat betekent natuurlijk goed bereikbaar zijn, vragen beantwoorden, speciale verzoeken behandelen en gewoon zorgen dat een aankoop vlotjes verloopt. Maar hoe zorg je ervoor dat je klant het gevoel krijgt dat je extra aandacht aan hen besteedt, zonder dat je ze ooit ontmoet?
Daar heb jij als webwinkelier vast een idee bij. Je schrijft bijvoorbeeld een kaartje aan elke nieuwe klant of je stopt een extraatje in een pakketje. Of je zorgt ervoor dat je klant niet een standaard doos krijgt met daarin het product en wat opvulmateriaal, maar juist een mooi ingepakt cadeautje met vloeipapier in jouw huisstijl! Zo voelt een digitale klant zich nooit een nummertje en krijgen ze het gevoel dat jij hun aankoop echt waardeert! Dit is natuurlijk een mooi voorbeeld van een beleving <3
Aandacht voor beleving, ook als je het uitbesteedt
Als je je fulfilment uitbesteedt, hoeft die aandacht niet verloren te gaan. Als jij altijd alles op een bijzondere manier verpakt, dan vinden wij het juist alleen maar heel erg leuk om dat ook waar te maken! Surprising people is niet voor niets onze slogan.
We hebben in ons magazijn inpaktafels staan met daaromheen de klanten die bij die tafel horen. Op zo´n tafel komt dan jouw specifieke inpakmateriaal te liggen. Wil je een flyer toevoegen, dan ligt ie daar te wachten op je volgende bestelling. Leuke stickers met jouw logo, mooie lintjes in je huisstijlkleuren, een handgeschreven kaartje: wij zorgen ervoor dat al jouw pakketjes nog steeds op jouw bijzondere manier verpakt en verzonden worden, want dát is jouw beleving!
Zo hebben je klanten helemaal niet door dat wij het van je hebben overgenomen en krijgen ze nog steeds die aandacht waar jij zo beroemd om bent! Neem je contact met ons op?
Wordt je klant bij Sipack, dan krijg je van ons een membership bij Webwinkelkeur! Want hey, die beleving mag natuurlijk ook wel even omgezet worden naar een mooie review!