In een eerder artikel gaven we het al aan: reviews zijn een belangrijk onderdeel om andere klanten vertrouwen te geven waardoor ze sneller tot aankoop over zullen gaan. Uit onderzoek blijkt dat bijna alle klanten (92%) reviews gebruiken bij het maken van hun keuze. Maar hoe zorg je er nou voor dat je klanten een review plaatsen? Een aantal tips.
- Kaartje bij de bestelling. We gaven al aan dat door wat te geven mensen vaak wat terug willen doen. Bij Sipack schrijven we altijd een leuk kaartje bij alle bestellingen, waar de webshops die bij ons aangesloten zijn altijd heel veel positieve reacties op krijgen. Door direct bij de bestelling een kaart of flyer te doen met de vraag een review te plaatsen, vergroot je de kans dat je klanten dit gelijk even doen.
- Nodig je klant uit. Met simpele programma’s zoals Kiyoh, Webwinkelkeur of Trustpilot kan je een aantal dagen na het versturen van de bestelling automatisch een e-mail sturen met de vraag een review te schrijven.
- Voor wat hoort wat: door er iets tegenover te stellen zoals 10% korting op een volgende aankoop, zullen klanten sneller geneigd zijn hun ervaringen te delen.
Laat die reviews maar binnenkomen! Bang voor negatieve feedback? Niet zijn; uit recent onderzoek blijkt dat af en toe een mindere review alleen maar de geloofwaardigheid verhoogd.