Wist je dat je door een aantal simpele aanpassingen aan je website je conversie aanzienlijk kan verhogen? De psychologie achter het overtuigen is hierbij heel belangrijk.
- Reciprocity: iets geven en daar iets voor terugkrijgen.
Door iets te geven willen mensen onbewust wat terug doen. Denk dus aan een gratis sample, een winactie of iets anders. Wat je geeft krijg je terug.
- Consistency: consistent zijn met wat we doen.
Wist je dat je door de retourtermijn te verlengen naar 30 dagen minder kans hebt op retouren? In die 30 dagen raken je klanten sneller gehecht aan hun aankoop waardoor ze het minder snel retourneren.
- Social proof: als anderen het doen zal het wel goed zijn.
Één van de belangrijkste onderdelen. Denk hierbij aan goede reviews maar ook tools zoals pop-ups met: ‘Dit artikel is 5 minuten geleden gekocht door Sandra uit Amsterdam.’
- FOMO. Fear of missing out.
Creeer schaarste: door aan te tonen dat er nog maar enkele stuks op voorraad zijn zullen ze sneller bestellen.
Pas jij deze punten al toe in je webshop?