Google advertising: de meest gemaakte fouten

Google advertising is voor veel webshops een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Omdat er al snel een hoop geld in omgaat is het belangrijk dat je onderstaande fouten voorkomt en het budget zo effectief mogelijk in zet.

  1. De tekst in de advertentie verschilt te veel van de gekozen keywords. Hierdoor werkt SEA en SEO elkaar tegen. 1+1=3 geldt ook hierbij.
  2. Geen gebruik van ‘uitsluitingszoekwoorden’. Je kunt ook instellen bij welke keywords je juist niét wil verschijnen. Zo kun je misverstanden uitsluiten, zoekwoorden die op het eerste gezicht lijken aan te sluiten bij die je zelf hebt gekozen, maar die iets compleet anders betekenen dan wat jij aanbiedt. 
  3. Te weinig naar de statistieken kijken. Hoe mooi en creatief je advertentietekst ook is, succes meet je nog altijd aan de hand van je statistieken. Hou deze dus nauwlettend in de gaten en probeer wat anders uit als het toch niet blijkt aan te slaan. 
  4. Linken naar de homepage, in plaats van een specifieke pagina. Maak het je bezoekers gemakkelijk en link meteen naar een concrete pagina. Nog beter? Maak een specifieke landingspagina waarbij mensen zo snel mogelijk tot aankoop over kunnen gaan.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten