Waarde, het is hèt middel om je doelen te halen. Of je nu je visitekaartje geeft, een flyer uitdeelt of een blog (!) schrijft, het leveren van waarde is cruciaal om jouw doelgroep in beweging te krijgen.
Het hoeft niet duur te zijn, het hoeft eigenlijk helemaal niets anders te kosten dan tijd. En natuurlijk is tijd het meest kostbare van een ondernemer, want van geld kun je immers meer maken, maar tijd komt nooit meer terug. Dus hoe waardevol is tijd? Ook tijd kun je heel goed als marketingmiddel gebruiken. Bedenk goed welke waarde jij je doelgroep kunt geven en focus je hierop. Je zult zien dat dit veel effectiever is!
De waarde die je levert moet betrekking hebben op jouw specifieke doelgroep. Jouw “aanbieding” of “weggevertje” hoeft echt niet voor iedereen interessant te zijn, maar wel voor jouw ideale klant!
“Tijd is ook van grote waarde, want van geld kun je meer maken, maar tijd komt nooit meer terug”
Bedenk ook goed wat je wil bereiken met je uiting. Ga je naar een netwerkbijeenkomst, met je visitekaartjes, wat is dan je doel? Wil je verkopen? Of ben je op zoek naar inschrijvingen op je nieuwsbrief? Zoek je een specifiek persoon of bedrijf, of misschien wel informatie? Op al deze doelen kun je inspelen met het leveren van waarde. Waarom zou iemand zich inschrijven op je nieuwsbrief? Omdat hij dan iets van jou ontvangt waar hij echt iets aan heeft!