Vissen uit dezelfde vijver en elkaar ook nog eens de vis toespelen? Dat is de huidige nieuwe marketing! Zoek zo veel mogelijk Joint Venture partners op en kijk hoe je samen kunt werken en welke vis je aan de ander kunt geven.
Het klinkt zo makkelijk, dat realiseer ik me maar al te goed. En toch is het zo! Die visvijver is namelijk vele malen groter dan jij je waarschijnlijk realiseert. De vissen die er in zwemmen zijn allemaal op zoek naar lekkers (;)) of een probleem die opgelost wordt. En iedere visser die zijn hengel erin gooit hoopt op beet van die ene vis! En natuurlijk, als er een andere vis voorbij zwemt, wil je die ook!! Maar wat als je ultieme droomvis ertussen zwemt, tussen al die andere vissen.. dan wil je toch eigenlijk wel die dikke vette. Dan veranderd je prioriteit en ga je bewust vissen naar die ene vis! Die alleen maar afkomt op een middenmaatje levend aas! En dat middenmaatje? Tja.. die ligt in de emmer van je buurman te dobberen. Dusssss “buurman? Waar vis jij op?” “Ik zoek alleen de kleintjes, want mijn aquarium is bijna vol” BINGO! Het enige wat jij moet doen is de kleintjes die je vangt aan je buurman geven, het middenmaatje terugkrijgen en hups vissen! Op zoek naar die dikkerd die jij zo graag hebben wil 😉
We zijn zo geneigd om een vijver alleen voor ons zelf te willen hebben. Bang om concurrenten te ontmoeten en te veel van je concept te vertellen. Maar weet je? De vijver is groot genoeg! Groot genoeg om allemaal uit te vissen.
Vissen: “buurman? Waar vis jij op?” “Ik zoek alleen de kleintjes, want mijn aquarium is bijna vol” BINGO!
Mijn tip? Als je ooit de kans krijgt om een joint venture aan te gaan, doen! Je wordt er alleen maar sterker van.
En ik? Ik ga misschien wel uitbreiden op Schiphol 😉 Bij een heeeeeele grote speler!
Si