Hoe onderscheid je jouw webshop – Sipack Webshop Fulfilment

onderscheid

Dat is de vraag! “Hoe onderscheid je jouw webshop?”, want geloof me DAT wil je! Je hebt een supergaaf product, maar nu wil (MOET) je je onderscheiden van de “de rest”. Hoe doe je dat nou? Want de wereld kan nog zo zitten te springen om jouw product, jouw idee, jouw passie, maar zolang je niet zichtbaar bent, word je niet gevonden. Hoe word je zichtbaar?

Door absoluut NIET te doen wat andere ook doen! Echt waar! Kortom, door je te onderscheiden, maar hoe?

Je moet er uitspringen en het anders doen dan andere. Er is geen kant en klaar pakket voor succes, maar wel kant en klare richtlijnen (waar boeken over volgeschreven zijn). En inderdaad, het is waar! In grote lijnen is het helemaal geen rocket science om succesvol te zijn. En één van de spelregels is “onderscheid je van de rest” maar hoe?

Je bent een ondernemer, dus niemand hoeft jou te vertellen dat je veel tijd, geld en energie moet investeren om je doelen te bereiken. Maar waar steek je je kostbare bezitten als tijd, geld en energie in?

Heel veel webshops die succesvol lijken zijn het niet. Heel veel (enorm) veel mensen die je tips en adviezen geven staan zelf niet in de positie waar jij wil staan.

Als iemand je vraagt wat je doet en je antwoord is een van de volgende, dan is het tijd om daar eens kritisch naar te kijken:

“ik verkoop online schoenen (o.i.d)” of “ik run een webwinkel”

Je verkoopt natuurlijk ook online een product, maar je hebt een bedrijf! En ieder succesvol bedrijf, welke dan ook, heeft op een bepaald moment de core business veranderd van “het product” naar “marketing en sales”
Dat is het ALLER BELANGRIJKSTE binnen jouw business.

Dus eigenlijk zou jouw antwoord moeten zijn “ik zit in de marketing en sales, en mijn activiteit is een online winkel”

Huh? Hoor ik je denken.. Maar kom op! Dat is wat je doet! Je moet zorgen dat je zichtbaar wordt en dat jouw doelgroep niet meer om je heen kan. Dat betekent dat je minimaal 75% van je tijd bezig moet zijn met het werken AAN je bedrijf en niet IN je bedrijf. En je zult merken dat je bij het werken AAN je bedrijf, veel meer inspiratie en ideeën krijgt als bij het werken IN je bedrijf. En zo onderscheid je jouw business van die van andere.

Doe je dat op het gebied van de klantenservice? Of Bij het verpakken en verzenden? Of misschien wel op financieel gebied, of allemaal? Maar dat je het anders doet als andere is belangrijk!

Het internet is natuurlijk een ontzettend makkelijk medium, waar je veel tips en adviezen kunt vinden. Maar.. wat ik nu ga zeggen is misschien een shock, heel veel webshops die succesvol lijken zijn het niet.

En veel mensen die je tips en adviezen geven staan zelf niet in de positie waar jij wilt staan. Dus doe het niet zomaar na! Wees kritisch en neem de voor jouw waardevolle info op, maar doe het niet na! Vertaal het naar je eigen business en maak het advies beter, krachtiger en sterker.

Implementeer het op jouw manier. Kies je eigen pad.

Deel dit bericht