Setje producten maken gedoe? Vaak wél en dat hoeft helemaal niet! Wat als wij je vertellen dat zo’n set op een heel leuke en speelse manier kan worden ingericht, zonder dat je er een fysieke set van dient te maken. Geen gedoe met uren werk aan het maken van een setje producten en alleen maar bezig met het leukste stuk! Zoals deze set verkopen op je website, een mooie foto erbij en misschien nog een leuke upsell eraan toevoegen.
Dit klinkt misschien als abra cadabra, want je bent gewend om de setjes vooraf allemaal klaar te maken! Als voorbeeld nemen we even een setje van een aantal make-up producten. Stel je verkoopt in je assortiment een rode lippenstift, een bordeau rode lippenpotlood en een coral blush. De producten kosten voor het gemak even 10 euro per stuk.
Nu weet jij als geen ander dat dit een geweldig setje producten is voor de consument! Jij weet dat deze kleuren perfect zijn afgestemd op elkaar en je wilt dit graag laten zien. Je maakt hier een setje producten van en de klant mag deze set kopen voor 28 euro in plaats van de 30 euro. Zo beloon je jouw klanten voor een grotere aankoop en weet je zeker dat zij iets kopen wat goed bij elkaar past. Jij bent de pro!
Tot nu toe maak je misschien wel een apart setje producten van dit trio. Je pakt dit in een mooi doosje in en het aantal van deze klaartgemaakte setjes sloeg je op als voorraad in je webshop. Bijvoorbeeld: Je hebt alles 10 keer op voorraad: 10 lippenstiften, 10 lippotloden en 10 blushes. Van alle producten haal je er 5 stuks af omdat je deze hebt gemaakt in een setje. Je hebt dan op voorraad: 5 sets, 5 lippenstiften, 5 lippotloden en 5 blushes.
Setje producten klaar? Lippenstift erin, lippotlood, en de blush? Alles klaar, check, doosje dicht! Help, doosje weer open, want de lippenstift is uitverkocht maar deze zit wel in mijn voorgemaakte set!
De consumenten gaan bestellen en je sets moeten nog een beetje bekendheid krijgen. Je ziet dat de onderdelen in deze set, afzonderlijk van elkaar, goed verkocht worden waarbij de lippenstift de hardloper is. Als snel heb je 0 lippenstifts op voorraad, maar er is wel een nieuwe bestelling voor binnengekomen. Snert! Want deze lippenstift heb je nog wel beschikbaar, maar deze zit “vast” in de het setje producten.
Dus wat doe je dan? Je pakt het setje produten uit, en je past de voorraden aan. Het setje producten min je met 1. De lippenstift, lippotlood en de blush, plus je allen met 1. Nu kun je de consument verblijden met haar prachtige lippenstift! Al je werk om het setje producten te maken en de voorraad goed bij te houden is dan eigenlijk voor niets gedaan. Komt dit je bekend voor? Snappen wij!
Goed – en leuk – nieuws! Ons systeem heeft een mooie technische oplossing voor deze setjes producten, zodat je de afzonderlijke onderdelen kunt blijven verkopen en de voorraad altijd klopt. De manier? Het maken van een virtuele samenstelling. Dit virtuele product heeft geen eigen voorraad maar heeft de voorraad van de onderliggende onderdelen. De voorraad van het product welke het minste op voorraad is wordt in de webshop getoond. Je kunt namelijk zoveel sets maken als het product met de laagste voorraadwaarden.
Wat is hier voor nodig:
Je maakt zelf een nieuw product aan voor de complete set, zoals je gewend bent inclusief een
– te gekke – afbeelding van de set. Het enige wat anders zal zijn is dat je voor deze set geen barcode hebt. De losse onderdelen hebben namelijk zelf een barcode. Dit veld laat je leeg.
Aan Sipack laat je weten welke onderdelen er in dit setje producten voorkomen en wij koppelen deze aan jouw nieuw gemaakte SKU. Zodra de klant het setje producten besteld, zien wij op de picklijst alle onderdelen die daarvoor nodig zijn. Én de voorraad van die onderdelen worden direct gecorrigeerd. Super handig! Zo kun je onderdelen los door blijven verkopen en is de voorraad voor de virtuele set altijd bijgewerkt!
Werk en groei je met Sipack, dan is dit je kans om kritisch naar je prijzen, producten, verzendkosten & minimale/gemiddelde orderwaarde te kijken. En voorral die laatste kun je mooi laten groeien door middel van het aanbieden van virtuele sets! Je kunt eindeloos variëren en inspelen op seizoenen, feestmomenten en de behoefte van de consument. Dit is een goede verkooptechniek waarbij je je gemiddeldes kunt laten stijgen.
Én! In onze basistarieven zit de verwerking van vijf items, wat uniek is binnen de Fulfilment. Dit doen wij bewust om jou de ruimte te geven om je orderwaarde te laten stijgen. Verkoop jij méér en kosten wij hetzelfde, dan win je daar meteen! En wij winnen op langere termijn, omdat jouw groei zeker weten ook meer pakketten gaat meebrengen. Daarom: GROEI MET SIPACK <3 Neem je contact met ons op?
Word klant bij Sipack en ontvang een gratis membership bij Webwinkelkeur!