Het boosten van het aantal bestellingen in je webshop: zo doe je dat.

Meer bestellingen willen we allemaal wel. Maar hoe zorg je daarvoor? We delen een aantal handige tips met je waardoor je het aantal orders kan boosten.

Tip 1: Abandoned checkouts. De mensen die zijn afgehaakt tijdens het bestelproces opnieuw benaderen per e-mail (‘Hé, er ligt nog iets in je mandje!) of targeten via Facebook en/of Instagram middels een retargeting campagne kan een hoop afgeronde bestellingen opleveren.

Tip 2: Up-selling. Een klant net wat meer laten afrekenen is de beste manier voor extra sales. Stel op de afreken pagina een aantal extra items voor in dezelfde stijl als het product dat al in het mandje zit.

Tip 3: Heb je bijvoorbeeld gratis verzending boven 50 euro? Stel de afreken pagina zo in dat je klant ziet hoeveel ze nog nodig heeft voor gratis verzending.

Tip 4: Achteraf betalen zorgt vaak voor een hogere conversie. AfterPay en Klarna zijn de grootste spelers op dit gebied.

Tip 5: Niets is zo frustrerend als klanten die in het laatste onderdeel van het bestelproces afhaken. Voorkom dit door positieve klant beoordelingen te laten zien, duidelijk de levertijd te vermelden, een snelle check-out te bieden en duidelijke informatie over retourmogelijkheden te tonen.

Tip 6: Houd in Google Analytics bij wat er gebeurd zodra de bezoeker in je webshop terecht komt. Haken heel veel mensen af op een bepaalde pagina? Werk aan de winkel!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten