Je hebt een belangrijke stap gezet met je webshop: na lang wikken en wegen heb je je fulfilment uit handen gegeven. Heerlijk! Je hebt ineens zoveel tijd over, die je eerst bezig was met inpakken. Dus kun je je lekker richten op andere taken. Maar wat? Wij zouden het wel weten! Kijk kritisch naar je assortiment bijvoorbeeld.
Wil je je webshop blijven verbeteren, dan is het goed om je assortiment om de zoveel tijd eens kritisch onder de loep te nemen. Zijn er producten die je eigenlijk bijna niet verkoopt of die eigenlijk niet meer relevant zijn? Misschien is het tijd voor een grote schoonmaak, of zijn er juist producten die immens populair blijken te zijn? Zorg er dan voor dat je er daarvan voldoende op voorraad hebt. Ook kun je misschien op zoek naar uitbreidingen of variaties op die bestsellers.
Door kritisch te zijn, kun je je assortiment blijven opschonen en vernieuwen. En daar wordt je bedrijf alleen maar beter van!
Kijk kritisch naar je assortiment; cijfers helpen je hierbij
Wij helpen je natuurlijk graag mee met het kritisch bekijken van je assortiment. Want wij begrijpen goed dat je in een zwart gat kunt vallen als al die inpaktijd ineens vrijkomt. Daarom pakken we niet alleen pakketjes voor je in, maar houden we ook gegevens bij over jouw assortiment, waar jij zelf mee verder kunt. Na een tijdje kunnen we je namelijk inzicht geven in je cijfers. Super interessant!
Daarmee kun jij namelijk beter inschatten waar je klanten op zitten te wachten of waarop niet. Of waar je zelf onder aan de streep te weinig marge op maakt en het misschien tijd is om afscheid te nemen van dat product. Het loont gewoon; kijk kritisch naar je assortiment! Er is een leuke blog om te lezen over de keuzestress die hierbij kan komen kijken.
Met ons systeem kunnen wij veel data voor je bijhouden en bekijken; bijvoorbeeld welke producten uit je assortiment het best lopen, wat de omzet per product is geweest, maar ook kijken wij welke producten je bijna niet verkoopt en welke het vaakst teruggestuurd worden. Die gegevens delen we graag met je. En daar kun jij dan weer wat mee doen om jouw webshop nog beter te laten lopen!
Nieuwsgierig hoe ons systeem eruit ziet? Probeer onze demoversie!