Inpakken: Het is zo persoonlijk. Ook bij meer plakband dan papier!

inpakken

Inpakken, we doen het allemaal. We pakken in als (hulp)sinterklazen, (hulp)kerstmannen en als ouder, vriend, vriendin, kind, noem maar op!
De één stopt daar al haar ziel en zaligheid in en de ander vouwt en plakt met meer plakband dan inpakpapier (:-)). Inpakken is iets heel erg persoonlijks. Hoe het er ook uitziet, ook dat is onderdeel van het cadeautje. Als Si een cadeautje krijgt van haar kinderen, dan is ze al ontroerd bij het zien van het pakje. Het draagt bij aan het cadeau, hoe dan ook!

Iedere ouder herkent waarschijnlijk ook wel enige stress bij het inpakken. Als bijvoorbeeld de tafel vol ligt en (oeps) vergeten bent de namen op te schrijven!! Grote griebels!! Was dit nu de pyama voor zoonlief, of het shirt voor manlief? Voelen, knijpen, proberen te herkennen wat er in zit en dan snel de naam opschrijven. Een foutje sluipt er zo in!

“Als Si een cadeautje krijgt van haar kinderen, dan is ze al ontroerd bij het zien van het pakje. De manier van inpakken is persoonlijk. Ook (of misschien wel JUIST) als er meer plakband dan papier is gebruikt ;-)”

Wij versturen dagelijks tegen de 100 pakjes. Soms gaan we er zelfs overheen! Je kunt je misschien indenken dat dat een heel secuur klusje is. Inpakken en kletsen gaat vaak niet samen. Wij laten elkaar dan ook tijdens het orderpicken en tijdens het inpakken met rust. Alles werkt met een systeem en zolang we daar niet vanaf wijken, gaat dat goed.

Nieuwe klanten geven vaak aan dat de zwakke plek echt bij het inpakken zit. Het is zo makkelijk om een fout te maken en het herstellen van deze fout kost tijd en geld. Dat eerste is vaak nog het belangrijkste voor een ondernemer, want het enige wat wij niet voor de klant in kunnen pakken is tijd!

Nieuwsbrief = Leuk!

Deel dit bericht