Zorg dat je klant je herinnert – Sipack – Herhaalorders

herhaalorders

Herhaalorders, dat is wat we willen! De eerste stap is al gezet, want een klant komt bij jou op de website om iets te kopen. Dit betekent dat hij jou al vertrouwd en staat te popelen om een order te plaatsen. Maar wij willen natuurlijk meer! Wij willen dat deze klant zo tevreden en geholpen is met jouw product zodat er weer een order komt, en weer…

Hoe doe je dat nou? Klanten maken voor het leven klinkt heel ingewikkeld, maar zo moeilijk is het eigenlijk niet. Wanneer je een diëtiste (o.i.d.) bent en er komt een klant met als doel om 10 kilo af te vallen, dan maak je daar een plan voor. Je gaat samen het avontuur en en gaande weg zul je het plan bekijken en evalueren. Uiteindelijk zul je natuurlijk je doel bereiken en zijn jullie beide helemaal tevreden en nemen afscheid van elkaar. Zonde! Want deze klant vertrouwd jou en jij hebt de klant enorm geholpen. Je kunt dan ook aanbieden om voor een kleine fee per maand (bijvoorbeeld) de klant te blijven ondersteunen. Of misschien heb je wel de juiste voedingsmiddelen, recepten, evenementen en noem maar op. Allemaal potentie voor herhaalorders en dus een klant voor het leven simvastatin 40 mg tablet.

Nu is dit voorbeeld misschien erg makkelijk, maar zo werkt het absoluut voor ieder product of dienst.
Hoe creëer je nou die WOW factor en wat maakt het dat een klant terug blijft komen naar jou?

Kijk heel kritisch naar je product en bedenk goed welk probleem je oplost. Hoe je het ook wend of keert, alle producten en diensten zijn terug te herleiden naar een probleem. Het maakt niet uit of dat probleem klein of groot is, maar het is er en jij lost het op!

“Uiteindelijk zul je natuurlijk je doel bereiken en zijn jullie beide helemaal tevreden en nemen afscheid van elkaar. Zonde! Dit kan leiden tot herhaalorders.”

Buiten dat je dit doet met een goed, nee, uitstekend product doe je meer dan dat. Althans, dit is de bedoeling. Geef altijd iets meer dan de klant verwacht, overtref de verwachtingen met kleine gebaren en laat de klant het WOW moment beleven. Dit is gegarandeerd een succes als het gaat om het verhogen van je herhaalorders.

Wil je nog meer GRATIS waardevolle tips die ik geleerd heb bij Open Circles Academy?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en laat je inspireren om je business te laten groeien.

Deel dit bericht