Fulfilment uitbesteden: nu al doen, of nog even wachten?

Fulfilment uitbesteden

Fulfilment uitbesteden of nog even wachten? Kip en ei. Wat was er eerder? Dat is ook vaak een twijfelpunt bij het uitbesteden van je fulfilment. Je kunt het misschien nog net aan, de bestellingen van je webshop inpakken en verzenden. Maar je hebt weinig tijd voor bijvoorbeeld marketing, productontwerp en het vinden van nieuwe klanten. Investeer je eerst door bijvoorbeeld te bouwen aan een team waardoor je op langere termijn ruimte krijgt om opnieuw aan je bedrijf te werken? Of ga je eerst harder/meer werken om extra geld te verdienen en zet je de volgende stap met (iets) minder risico’s? Hoe je het ook doet, kies voor een goede balans waarmee je het lang vol kan houden!

Onze manier? Wij zijn hier heel duidelijk in: ondernemen is af en toe een sprong in het diepe nemen. Een beetje investeren om je handen vrij te maken en aan de slag te kunnen met de groei van je bedrijf, vinden wij de beste stap die je kunt maken. Maar dat hoef je niet alleen van ons aan te nemen: allerlei business coaches en goeroes waarschuwen beginnende ondernemers en ervaren ondernemers, die hun bedrijf willen laten groeien, om af en toe iets uit handen te geven. Zo creëer je ruimte op weg naar succes. Je fulfilment uitbesteden is een mooie sprong!

Marketing of fulfilment uitbesteden?

Maar, denk je misschien: ‘Ik vind marketing en verkoop helemaal niet leuk. Kan ik dát dan niet uitbesteden? Laat mij maar lekker pakketjes inpakken.’? Dit begrijpen wij helemaal hoor, pakketjes inpakken is ook een van onze favoriete bezigheden! Maar jouw pakketjes inpakken op jouw manier, in de stijl die helemaal bij je bedrijf past, dat kunnen wij ook. Dat verwacht je niet zo snel bij je fulfilment uitbesteden! Waarschijnlijk kunnen wij dit sneller en efficiënter dan jij zelf, maar jouw producten verkopen met dezelfde passie of met dezelfde liefde over jouw vak of dienst praten, dat kan niet iedereen. Daar maak jij je bedrijf uniek mee. Jij bent de kracht van je bedrijf, vergeet dat niet! Sterker nog, ik heb ooit een business bootcamp bijgewoond waar de microfoon de zaal rond ging met de vraag, wat doe jij? De verschillende antwoorden werden gegeven zoals: voedingsdeskundige, yogadocent, accountant, schilder, noem maar op. Diegene die de bootcamp gaf, Nisandeh Neta, zei later ‘jullie zijn allemaal, stuk voor stuk, marketeers en salesmensen’. Hoe je het ook wend of keert, je bent altijd bezig met het verkopen van je verhaal, daarom zit je ook in de zaal. Je wil meer klanten en meer bekendheid en dat doe je door naar buiten te treden. Het klinkt zo logisch! Sales en marketing is iets wat wij nuchtere hollandse ondernemers snel onder de mat vegen en bestempelen als het mins leuke, terwijl je daar juist je plezier in zou moeten vinden. Het is daarom dus een veel logischere zet! I.p.v. je marketing kun je beter je fulfilment uitbesteden.

Dus verstop je niet tussen de dozen en inpaklinten, laat dat maar aan ons over. Wil je groeien, zorg dan dat je daar ruimte voor hebt! Die sprong in het diepe, die maken we voor jou graag zo comfortabel mogelijk. Wij zullen er alles aan doen om jou het vertrouwen te geven dat je fulfilment bij ons in goede handen is. Jouw passie, jouw drive, die zal altijd voelbaar blijven in je pakketjes. Dat is een belofte!

En ga je dan je fulfilment uitbesteden, beloof ons dan dat je gaat knallen met je sales, amrketing, productontwerp, fotografie, netwerk, enzovoort. Wij zien jou graag in de schijnwerpers al is dat nu misschien nog buiten je comfortzone! Zo schoof ik zelf in 2023 aan bij Frank Hautvast in een live online uitzending van Webwinkelkeur. Superspannend! Maar ook ik moet regelmatig buiten mijn comfortzone stappen en in de schijnwerpers gaan staan. Letterlijk!

Wil je meer weten wat wij voor je kunnen doen? Wat komt er allemaal kijken bij je fulfilment uitbesteden? Neem vooral contact met ons op en laten we kennismaken!

Deel dit bericht

webshop koppelen
Sipack Nieuws

Waarom je webshop koppelen? 4 redenen

De veranderingen in de afgelopen 10+ jaar bij Sipack zien wij heel sterk. Één van mooie onderdelen die wij hebben zien veranderen is het stukje