Foto op je webshop: 5 snelle tips! ~ Sipack Surprising People

foto

Foto op je webshop: Hoe je het ook went of keert, je webshop kan niet zonder!

Een foto op je webshop helpt je klanten namelijk een keuze te maken. Het visualiseert je producten, het geeft je een kans om te onderscheiden en het toont betrouwbaarheid. Toch zijn er zaken die vergeten worden, dus als jij een fulltime webshopeigenaar bent is het misschien interessant om hier eens naar te kijken. Daarom van ons, enkele tips!

 

  1. Stockfoto’s.

Als je net start met je webshop is het enigszins oké om stockfoto’s te gebruiken als start. Nu je echter fulltime ondernemer bent is het belangrijk om dit niet meer te doen. Ze zijn net wat te perfect, waardoor je juist onbetrouwbaarder overkomt. Daarnaast zijn ze nooit helemaal representatief voor wat je doet.

 

  1. Onbelangrijke foto’s

Klanten komen op je productpagina om het product te zien. Een foto op je webshop hoort dus niet op te vullen, maar aan te vullen. Plaats alleen foto’s op je webshop die daadwerkelijk relevant zijn, de rest mag weg!

 

  1. Check de bestandsnaam!

Een redelijk technisch puntje, maar tegenwoordig telt alles mee in je SEO-ranking. Noem de foto’s op je webshop dus niet standaard DSC015238.jpg, maar witte-bijzettafel.jpg. Zorg dan wel dat het daadwerkelijk een foto van een witte bijzettafel is ;-).

 

  1. Onscherpe afbeeldingen

Te kleine foto’s op je webshop worden na het uploaden vaak wel opgerekt tot de grote van je pagina, waardoor ze plots erg onscherp kunnen worden. Als er iets funest is voor het vertrouwen van je klant zijn het onscherpe afbeeldingen. Zorg daarom dat de foto’s op je webshop altijd in de juiste verhoudingen zijn. Belangrijk daarbij wel is om het aantal mb’s laag te houden: dit verhoogt de laadsnelheid.

 

  1. Geen mensen.

Mensen zijn échte kuddedieren. Mensen houden van mensen. Plaats je foto’s op je webshop, zorg dan dat er mensen op (of in de buurt) staan. Hoe raar ook, dit zorgt voor een hogere conversie!

 

Deel dit bericht