Kortingscode! Wellicht heb je ze weleens gebruikt ter promotie van jouw webshop en stroomden de bestellingen al snel binnen. Toch zijn er een hoop do’s en don’ts bij het inzetten van kortingsacties. Wij delen onze tips met je!
Do’s:
– Zet je een kortingscode in op een specifieke groep klanten, bijvoorbeeld nieuwsbrief leden of vaste klanten.
– Laat de kortingscode werken bij een minimale orderwaarde. Hierdoor stimuleer je je klanten om net wat meer te besteden.
– Maak kortingen enkel voor bepaalde producten/productgroepen en niet voor het hele assortiment. Hiermee voorkom je dat je onnodig korting geeft op producten die ook zonder korting waren gekocht.
– Geef ook eens een gratis product, gratis verzending of ander leuk extraatje in plaats van korting in de vorm van een geldbedrag.⠀
Don’ts
– Strooi niet te vaak met kortingscodes. Hiermee voorkom je dat klanten gaan wachten met bestellen totdat er weer een kortingscode beschikbaar komt.
– Laat kortingscodes niet te lang lopen. Door er een beperkt tijdsbestek aan te koppelen stimuleer je je klanten snel te schakelen.
Zet ‘m op!