De e-maillijst van jouw webshop uitbouwen: zo doe je dat!

Sipack-webwinkel-tips

De nieuwsbrief. Inmiddels zijn webshops hard aan het werk om de social media kanalen uit te bouwen en wordt de e-maillijst soms een beetje vergeten. Zonde, want het verschil tussen volgers op social media en aanmeldingen voor je mailinglijst is dat je bij het laatste alles in eigen beheer hebt en dus niet afhankelijk bent van wijzingen in het algoritme van Facebook of Instagram. Uitbouwen dus! Hoe je dat doet? Wij delen een aantal tips met je.

  1. Een goede manier om nieuwsbriefleden binnen te halen is door een kortingscode te koppelen aan een inschrijving. Denk aan 5 euro of 10 procent korting bij een eerste aankoop. 
  2. Zorg voor een pop-up scherm. Als mensen moeten zoeken   naar de nieuwsbrief box zul je veel minder inschrijvingen binnen krijgen dan wanneer er een pop-up wordt getoond. Stel het wel zo in dat de pop-up pas wordt getoond als bezoekers bijvoorbeeld al een minuut op de website zijn, zo verlaag je de bounce rate. 
  3. De bezoekers die een bestelling plaatsen zijn sowieso geinteresseerd in je shop. Vergeet daarom niet een veld op de afrekenpagina toe te voegen waarbij klanten zich makkelijk kunnen aanmelden voor je nieuwsbrief.
  4. Organiseer eens een winactie waarbij mensen wat kunnen winnen als ze zich hebben aangemeld voor je nieuwsbrief.

E-maillijst uitgebouwd? In onze volgende blog delen we tips voor het opmaken en versturen van je nieuwsbrief. 

Deel dit bericht