In onze vorige blog deelden we al hoe je zoveel mogelijk inschrijvingen voor je webshop krijgt. Nu delen we tips voor de perfecte nieuwsbrief. Ready?
- Ga voor een duidelijke onderwerp regel waarin je direct interesse wekt bij de lezer.
- Zorg voor een responsive lay-out: hij moet ook leesbaar zijn op telefoon.
- Geef mogelijkheden. Je wilt natuurlijk dat je nieuwsbriefleden zich niet uitschrijven voor je nieuwsbrief. Deze kans verklein je door een optie te geven waarbij er gekozen kan worden wat ze wel/niet willen ontvangen en hoe vaak ze een nieuwsbrief willen ontvangen.
- We hebben het al eerder gehad over het belang van personalisatie en dit geldt ook zeker voor je nieuwsbrief. Spreek je nieuwsbriefleden bij naam aan en denk eens aan een leuk extraatje zoals een kortingscode op zijn of haar verjaardag.
- Bied toegevoegde waarde. Niemand zit te wachten op een wekelijkse promo van jouw webshop. Deel fijne tips, leuke backstage beelden en geef je lezers een reden om de nieuwsbrief te openen.
Ready, set, go? Met een programma als Mailchimp heb je alles in huis om aan de slag te gaan met die perfecte nieuwsbriefstrategie.