De optimale conversie voor jouw webshop behalen

Al die bezoekers in je webshop is natuurlijk heel mooi, maar hoe zorg je er nou voor dat de bezoekers klanten worden? Voor webwinkeliers is niets zo frustrerend als volle winkelmandjes die niet afgerekend zijn. Hoe zorg je voor een zo’n hoog mogelijke conversie?

  1. Zorg voor zo weinig mogelijk stappen tijdens het afrekenen. Hoe meer stappen mensen moeten doorlopen, hoe vaker ze de kans krijgen af te haken. Tip: voor Magento heb je een hele fijne module hiervoor: OneStepCheckout. Goed voor de conversie 😉
  2. Gratis verzending is natuurlijk altijd het beste. Geen gratis verzending? Laat dan de verzendkosten al in het begin van het afrekenproces zien zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.
  3. Zorg voor een optie om achteraf te betalen, bijvoorbeeld via Klarna of Afterpay.
  4. Geef de optie om af te rekenen als gast.
  5. Shopify heeft een mooie module om mensen die zijn afgehaakt alsnog weer binnen te halen middels de abandoned checkout module. Hierbij krijgt je klant een e-mail waarmee ze hun bestelling op een later moment af kunnen ronden.
  6. Verdiep je eens in je analytics! Als je ziet dat je bezoekers vaak op een specifieke pagina afhaken, weet je dat je daarmee aan de slag moet.

Succes!

Deel dit bericht