Inmiddels zie je op onze website regelmatig blogs voorbij komen. Lekker lezen is natuurlijk heel fijn, maar wist je dat zelf blogs op je website delen je een hoop op kan leveren? Wij vertellen je waarom.
- Door regelmatig nieuwe content op je website te plaatsen ziet Google dat je actief bent. Hiermee kom je automatisch hoger in de zoekresultaten dan de websites die niet actief zijn. Goed voor de webwinkel!
- Keywords! Dit wist je misschien al, maar door regelmatig goede content te schrijven die aansluit op je business word je op deze zoekwoorden sneller gevonden.
- Maak van je bezoekers terugkerende bezoekers. Door regelmatig leuke content te delen zullen bezoekers sneller weer op je website terecht komen en bouw je dus automatisch aan een stukje klantenbinding.
- Instagram en Facebook is natuurlijk mooi, maar dit zijn niet jouw eigen kanalen. Door je doelgroep vaker op je eigen kanaal, je website dus, te brengen kan je hier ook weer een mooie retargeting campagne op inzetten.
Reden genoeg dus. Zit je nu nog met de vraag waar je dan over moet gaan bloggen?
- Deel je verhaal met je website bezoekers. Waarom ben je begonnen met de webwinkel? Wat is het verhaal erachter?
- Tips & tricks! Deel leuke tips die aansluiten bij jouw webwinkel. Heb je een kledingwebshop? Wat denk je van leuke style tips?
- Updates & nieuwtjes. Sta je binnenkort op een leuk event? Heb je backstage foto’s van een fotoshoot? Hoe ziet het fulfilment proces van jouw webshop eruit? Delen maar.
En, laat je het ons weten als je eerste blog online staat? Happy blogging!