Heb je je Black Friday voorraad op orde?

black friday voorraad

Nu je Black Friday rood omcirkeld hebt in je agenda, is het tijd voor de voorbereidingen. Een marketingcampagne, de beste aanbiedingen en natuurlijk je voorraad: er is heel wat te doen voor het drukste weekend voor je omzet!

Je kunt Black Friday op twee manieren gebruiken: om van je oude productvoorraad af te komen of om je nieuwe producten massaal aan de klant te brengen. Dat betekent dus ook dat je je voorraad hier op moet aanpassen!

Black Friday en je oude voorraad

Je kunt Black Friday goed inzetten om van je oude voorraad af te komen. Het weekend wordt in één adem genoemd met torenhoge kortingen en bodemprijzen. Een flinke korting en jij raakt ook die laatste restjes van de oude collectie in een oogwenk kwijt! En slogans als ‘Nog maar 9 op voorraad’ werken vaak ook om de sales nog eens extra op te krikken. Zo’n mooie aanbieding en nog maar een paar producten over? Dat wil toch niemand mis lopen!

Je voorraad op peil voor de grootste sales van het jaar

Daarentegen is het Black Friday-weekend ook dé uitgelezen kans om nieuwe producten aan de man te brengen. Noem het een kennismakingskorting en verleid je klanten om jouw nieuwe smaakjes, kleurtjes en producten eens te proberen. Werkt goed voor klanten die al eerder iets bij je gekocht hebben (stuur ze bijvoorbeeld een nieuwsbrief vol actiemateriaal!) maar ook om nieuwe klanten laagdrempelig kennis te laten maken met je merk. Dit weekend zit iedereen in de koopmodus, dus zorg dat je aan álle vraag tegemoet kunt komen. Dat betekent ook: je voorraden op peil houden!

Black Friday en bezorging

Hoe drukker het is in je webshop, hoe groter de druk op je fulfilment-organisatie. Zie jij nu al op tegen die bergen pakketjes, ben je bang dat je je verzendtijden niet haalt of heb je gewoonweg niet de mankracht om een groter aantal bestellingen te verzorgen? Neem dan eens een kijkje op onze pagina over het uitbesteden van fulfilment. Samen maken we jouw Black Friday er een om nooit te vergeten!

Deel dit bericht

webshop koppelen
Sipack Nieuws

Waarom je webshop koppelen? 4 redenen

De veranderingen in de afgelopen 10+ jaar bij Sipack zien wij heel sterk. Één van mooie onderdelen die wij hebben zien veranderen is het stukje