Wat is fulfilment precies?

fulfilment

Wat is fulfilment

Fulfilment betekent het hele logistieke proces van een bestelling in jouw webshop. Van levering van voorraad tot verzending van het pakket en álles wat daar tussenzit. Fulfilment bij Sipack betekent dat dit allemaal gebeurt in jouw eigen huisstijl. Zowel jouw digitale huisstijl, denk aan je bestelbevestiging en ook track en traces, als de fysieke huisstijl bij het inpakken van het pakket.

Hoe werkt dit afhandelen?

Het proces begint natuurlijk met een bestelling in jouw webshop. Er worden producten bij je besteld die jouw fulfilmentpartner in het magazijn wil gaan orderpicken. Maar hoe komen jouw producten daar? Goeie vraag! 

Dit gaat als volgt, je leverancier of jijzelf levert deze producten bij de fulfilmentpartij aan. Je kunt deze rechtstreeks naar Sipack laten versturen of je komt het bijvoorbeeld langsbrengen. Ook meld je de verwachtte levering aan via je eigen fulfilmentportaal. Op deze manier weet jouw fulfimentpartner wat zij kunnen verwachten. 

De dozen zijn geleverd en de voormelding van de levering is gedaan. Jeej! We starten met de inlsag en dat gaat als volgt. Alle producten en items worden uitgepakt, gesorteerd en gecontroleert. Vervolgens worden deze items allemaal gescand/ geteld en dubbel gecontroleerd bij afwijkingen. Daarna vertrekken de items naar de inruimers en worden jouw producten voorzien van een locatie in het magazijn. Wanneer dit klaar is, is ook je voorraad toegevoegd en wordt deze automatisch gesynchroniseert met jouw webshop. Laat de bestellingen maar komen! 

Op het moment dat er een bestelling is van beschikbare voorraad, genereert het fulfilmentsysteem een picklijst en start het orderpicken proces. Dit komt allemaal automatisch binnen en hier heb je geen omkijken naar.

Na het orderpicken gaan de items naar de inpaktafel waar jouw huisstijlitems voor je klaarliggen. Althans, dat is het geval als je fulfilmentpartner Sipack is 🙂

De ‘gepickte’ items worden bij de inpaktafel opnieuw gecontroleerd voordat het inpakken begint. Klopt alles? Dan wordt de bestelling ingepakt – moeten we nog zeggen in jouw huisstijl? 🙂 – en voorzien van een verzendlabel van de juiste vervoerder. Deze track & trace wordt ook naar jouw webshop gecommuniceerd en de bestelling wordt daarmee in jouw backend afgerond. 
Het pakket wordt meegegeven aan de juiste vervoerder en de ontvanger gaat verrast worden door het verzorgde, netjes, prachtige, in jouw huisstijl ontvangen pakket. Bij Sipack <3

Jouw hele logistieke proces verzorgen dat is fulfilment.

Meer weten over het uitbesteden van jouw logistiek?

Sipack haar sterke kracht is de persoonlijke aandacht in dit proces. Al tien jaar lang zorgen wij voor een glimlach bij de ontvanger. Kenmerkend is onze persoonlijke touch. Denk bijvoorbeeld aan een handgeschreven kaartje, vloeipapier, inpakken als cadeautje of een spraytje parfum in het pakket.

In ons verzendhuis met twee vestigingen in Heemskerk op Bedrijventerrein De Trompet ontvangen wij jouw goederen, pakken ze uit, zetten ze in het schap, en pakken deze in bij een order. Ook kunnen we jouw retouren verzorgen en het assembleren van jouw producten.

Wil je hier meer over weten, neem gerust contact met ons op. Wil je eerst zien wat wij doen? Volg ons op Instagram en Facebook!

Deel dit bericht