Help, ik heb tijd tekort! – Sipack Surprising People

tijd

Als je een goedlopende webshop hebt waarmee je fulltime bezig bent ken je dit probleem ongetwijfeld: in één dag zitten maar 24 uren, die je helaas maar één keer kunt gebruiken (wie heeft dat trouwens bedacht??). Anyway, tijd heb je altijd tekort! Desondanks heb je veel dingen die moeten gebeuren of die je graag nog wilt doen. Daarom bieden wij je deze week onze vijf tips voor een efficiënte tijdsindeling!

  1. Maak een planning
    Dûh! Een planning! Maar het zal je verbazen hoeveel ondernemers ’s ochtends beginnen zonder te weten wat ze willen doen en uiteindelijk tegen het middaguur nog steeds in hun mailbox rondzwerven. Maak een planning met duidelijke omschrijvingen, zodat je precies weet wat je op welk tijdstip gaat doen, en belangrijk, wanneer het klaar is!
  2. Time je taken

Die planning kun je wel maken, maar het is altijd lastig om in te schatten hoelang een specifieke taak duurt. Meten is weten zeggen wij altijd, dus meet hoe lang je doet over een bepaalde taak. Kom je tijd tekort, of heb je over? Dat betekent dat je die dag wat lastiger plant, maar alle dagen daarna veel gerichter aan de slag kunt.

“Dus ook al heb je tijd tekort: geniet van een heerlijke nachtrust!”

  1. Maak doelen

Als ondernemer heb je ongetwijfeld doelen die je aan het einde van het jaar bereikt wil hebben. Die doelen zijn een grote stip op de horizon, maar beschrijf dus ook hoe je daar gaat komen. Wat doe je de eerste drie maanden, en hoe deel je vervolgens je tijd in tijdens de maanden die komen gaan? Op die manier werk je gericht zonder tijd tekort naar je doelen toe én is het allemaal behapbaar.

  1. Slapen!

Hard werken is goed en brengt je resultaten, maar zorg ook dat je weet wanneer je je rust moet pakken. Als je namelijk uitgerust bent, zorg je ervoor dat je de tijd die je hebt, veel nuttiger besteed. 7 á 8 uur per nacht klinkt afgezaagd, maar doet wonderen. Dus ook al heb je tijd tekort: geniet van een heerlijke nachtrust!

  1. #social #media

Gooi je telefoon aan de kant, sluit de tabbladen met social media en zorg dat je tijdens je werk niet afgeleid wordt door een berichtje van A en een like van B. Ongemerkt verdoe je ongelofelijk veel tijd met het opnemen van informatie die achteraf helemaal niet interessant blijkt te zijn.

 

Pas je deze tips allemaal al toe maar kom je nog steeds tijd tekort? Wellicht ben je dan gewoon écht te druk en is het zaak om dingen te gaan uitbesteden en je bezig te houden met je kerntaken. Fulfilment en voorraadbeheer is een van die zaken en daar kunnen wij bij Sipack je uitstekend mee helpen. Bel ons eens, of zoek ons op via social media (ja, dat mag voor deze keer! ;-))

Deel dit bericht